Pagina's

vrijdag 27 augustus 2010

Van Chabreloche naar Saint Léon

Triestig zag het er vanmorgen uit toen ik het raam open deed, een natte dorpel, de straten nat en uit de gootsteen viel water neer. Niet echt wat ik verwacht had van een iets bewolktere dag, bedankt Inge en Cel voor het wolkje, het mocht wel zijn uitgeregend voor je het naar hier stuurde. Regenjas van rugzak maar overgetrokken, zelf ook maar dat jasje aangedaan. Tot de eerste klim goed en wel bezig was, de binnenkant van het regenjasje was natter dan de buitenkant, regenjasje terug uit en even verder en geklommen, geklommen… De laatste grote klim van het Centraal Massief mocht er wezen, zeker het stuk waar ik mijn fiets kon gebruiken als extra steun om toch iets verder te geraken. Ondertussen weet ik dat de Shimano schoenen MT51 degelijke wandelschoenen zijn, die hebben iets anders doorstaan dan het testpartcours in de AS-adventure. Ik begin te twijfelen of ik bij de volgende wandeltocht niet beter mijn fietsschoenen aantrek.

Ook op GR’s bestaan wegomleggingen en ze zijn even slecht aangegeven als in België, gelukkig kon ik af en toe de kortste route aan mijn GPS vragen. Een extra 10km gereden doordat ze een bos industrieel aan het kappen waren. Het weer was ondertussen opgetrokken en af en toe kwam de zon erdoor, met nog een regenbui. Op een hoogte van 500meter kon ik op een van de uitlopers van het Centraal Massief genieten van het zicht langs de ene kant tot tegen de Jura en de andere kant de Monts Chevalier.

De laatste km’s dacht ik dat het enkel nog omlaag was, met enkele kleine klimmetjes, dat waren er wel van 15%, 20%, 24% op eentje moest ik op de duur afstappen en proberen vooruit te stappen zonder achteruit te schuiven.

Om uit het Centraal Massief te geraken ad ik een 98km en 2400hm te overbruggen. En morgen het Loiredal, een rustdag???

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Niet zeuren, Jan, de ene dag te heet, de andere te nat. Je bent bezig aan de solo-reis van je leven. Gisteren heb je bijna alle toppen van West-Europa gezien in één panorama. Je rijdt op bijna de beste mountain bike en je hebt dan ook nog de beste stap-fietsschoenen. Je hebt hoge toppen geschoren en diepe valleien gezien. Je hebt bijna de helft van de tijd bergaf gereden. OK, die andere helft was bergop, maar daar doe jij het toch voor. Geniet nog van het afzien en het rondzien en breng ons prachtige foto's en verhalen.
Hou je pasta- en fruitsapvoorraad op peil en hou er rekening mee dat de volgende dagen de temperatuur de 30 graden zeker niet zal halen.
Wij volgen je op de voet, of in jouw geval liefst, op het wiel.
Greetcel

Unknown zei

Leuk verslag Jan, volg het nog steeds lichtjes kwijlend. Dat wordt me een mooie track voor kracks mocht je dit van plan zijn. Geniet van het zonnetje ook want hier is het begot maar triestig weertje, volgend week desalniettemin kruipen we ook terug op de mtb jiepiejiehahoe!