Pagina's

zondag 26 december 2010

Hoogtemeters en stuf

Eindelijk, na een kleine 4 maand ben ik er aan toe om nu eindelijk eens mijn hoogtemeters te bekijken.

Ja,wadde, dat valt helemaal niet mee zonder hoogtemeter. Tja, mijn Polar met hoogtemeter ligt ergens in Brussel. De laatste dag is die, zonder dat ik de gegevens had overgedragen in Brussel van met fiets gevallen.
In mijn GPS zit ook een hoogte meting maar ...
Van de eerste 3 dagen heb ik nog een hartslagbestand gevonden met de hoogte: dag 2 bv had een stijging van 1800hm.
Op Internet heb ik een sit gevonden waar de hoogtemeters berekend worden. Van dezelfde rit komt de site op basis van trackpoint uit mijn GPS ut op 2886hm, dat is niet meer een klein verschil! Voor de totale rit van 18 dagen komt deze site op 43600hm.
Alle ongefilterde tracks staan ondertussen op die site, zie link hiernaast : Trans Frankrijk & Belgiƫ.

Via mountainbike.be ben ik nog op een progje gestoten: GPS Track Analyse.net
Diezelfde 2-dag komt daar uit op een 2300hm en dat na de track 3 keer gefilterd te hebben volgens de strafste mogelijkheid.
Misschien nog wel effe zeggen dat mijn Polar tijdens de wandelstukken telkens stopte met gegevens op te nemen (eens je te traag gaat denkt die Polar CS400 dat je stilstaat). 


Om alles op een rijtje te zetten denk ik dat ik me bij de berekening met zware filtering ga houden, of er moest nog iemand ander een manier kennen om hoogtemeters te bepalen.

Volgens GPS Track Analyse zou ik op iets meer dan 30000hm gepresteerd hebben over die 18 dagen. Vergeleken met de coast to coast lijkt me dit te kunnen kloppen. Ik heb toch enkele dagen gehad met amper hoogtemeters, langs de kanalen van Seine en Aube, van Halle naar Kalmthout. 

Geen opmerkingen: